czwartek, 2 sierpnia 2012

014: Wszystko o doczepach clip-in + jak uratować zniszczone doczepy.

Jako posiadaczka doczepów clip-in, postanowiłam przedstawić wam wszystkie najważniejsze informacje na ten temat, mam nadzieję, że wpis się przyda.
Na początek, czym są doczepy clip-in? Są to pasma włosów o dowolnej długości i szerokości, które można zaczepić na tzw. spinkach/klipsach, przez co możemy je zakładać kiedy tylko mamy ochotę. A teraz podstawowe pytania odnośnie włosów doczepianych tą metodą:
1. Gdzie kupić? Ja swoje kupiłam na allegro, dlatego też polecam tę stronę. Jeśli chodzi o doczepy syntetyczne, to łatwo znaleźć tanie, łatwo dostępne i o waszym kolorze włosów, schody zaczynają się przy doczepach z włosów naturalnych. Te trzeba z kolei kupować u sprawdzonego sprzedawcy, u którego may pewność, że nie prześle nam sztucznie wyglądających syntetyków jak dla lalki barbie.
2. Ile kosztują? Ceny włosów syntetycznych zależą od ilości i szerokości pasm w zestawie, dlatego są bardzo różnorodne, wahają się od 30 do 60 złotych.
3. Jakie są wady? Na pewno największą wadą jest to, że obciążają nasze naturalne włosy, nieumiejętnie zdejmowane też mogą parę włosów za każdym razem wyrwać. Jeśli chodzi o syntetyki - nienaturalny wygląd, syntetyczne końcówki są sztywne i przy cienkich włosach nie wygląda to naturalnie.
4. Jakie są zalety? W krótkim czasie możemy wyczarować fryzurę pełną objętości, albo uratować się po nieudanym cięciu u fryzjera.
5. Jak o nie dbać? Przede wszystkim starać się ich nie plątać, bo przy każdym mocnym rozczesywaniu można wyrwać parę włosów i po prostu je zniszczyć.
6. Co zrobić, kiedy włosy syntetyczne już się poplątały i nie nadają się do użytku? Gdy mocno wyczeszemy syntetyki z wszelkich kołtunów, końcówki się niszczą, przez co wyglądają jak pokarbowane (jeśli włosy są mocno zniszczone, to mogą tak wyglądać nawet na całej długości). Jeśli już pozbędziemy się kołtunów, zobaczymy coś podobnego co na zdjęciu numer 1. W tym wypadku, żeby poprawić wygląd włosów można je wyprostować, ale pamiętajcie, tylko dobrą, ceramiczną prostownicą, na której ustawiona będzie niska temperatura. Przedstawiam wam efekt końcowy, na zdjęciu pierwszym - moje doczepy wyczesane z kołtunów, na zdjęciu drugim - wyprostowane prostownicą z ceramicznymi płytkami i lekko podcięte.

PS. Jeśli macie jakieś pytania, piszcie w komentarzach.


4 komentarze:

  1. od 30 do 60zł?! no chyba nie ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według Ciebie za dużo, czy za mało? Tak jak napisałam wyżej, ceny naprawdę się mocno wahają, bo są różne długości pasm, szerokości i ilość w zestawie, ja swoje syntetyki kupiłam za 40 złotych. I pisałam o syntetykach, a nie o naturalnych, dlatego cena jest tak niska. Fakt, za bardzo "zamknęłam" granicę cen, bo ostatnio widziałam nawet syntetyki za 80, ale jest wiele tańszych, więc według mnie nie opłaca się wydawać 80 zł na syntetyki skoro:
      a) można znaleźć identyczne za 40 zł
      b) można dołożyć trochę pieniędzy i kupić sobie naturalne.

      Usuń
  2. 35 years old Librarian Cale Gudger, hailing from Vancouver enjoys watching movies like Private Parts and Gunsmithing. Took a trip to Monarch Butterfly Biosphere Reserve and drives a Alfa Romeo 8C 2300 Monza. Wiecej wskazowek

    OdpowiedzUsuń